Maklumat mengenai ubat-ubatan yang biasa diambil seperti kegunaan, cara pengambilan dan kesan-kesan sampingan sekiranya ada.

Powered by Blogger.

Search This Blog

Makanan Yang Tidak Sesuai Untuk Pesakit Buah Pinggang

Makanan Yang Tidak Sesuai Untuk Pesakit Buah Pinggang
Makanan berikut patut sangat dielakkan oleh pesakit buah pinggang iaitu:
  • Ayam Daging – seperti sedia maklum ayam daging diberi makanan yang mengandungi hormon bagi mempercepatkan pembesarannya. Hormon ini sangat tidak sesuai untuk buah pinggang yang bermasaalah. Bukan setakat pesakit buah pinggang sahaja, ayam daging juga tidak sepatutnya diambil oleh pengidap kanser.
  • Makanan Dalam Tin – makanan dalam tin mengandungi bahan pengawet dan garam yang tinggi yang akan menambah bebanan buah pinggang.
  • Daging – daging mengandungi protin yang tinggi yang boleh membeban fungsi buah pinggang yang sedia lemah.
  • Roti dan pastry – roti mengandungi terlalu banyak bahan kimia seperti peluntur dan lain-lain. Begitu juga dengan pastry.
  • Makanan segera – makanan segera mengandungi banyak bahan kimia dan kandungan garam yang tinggi
  • Soya – makanan yang berasaskan soya tidak sesuai untuk pesakit buah pinggang.
  • Minuman berkabornat – minuman berkabonat sangat tidak sesuai bukan sahaja kepada buah pinggang bahkan juga kepada pesakit kencing manis. Ia mengandungi pemanis tiruan yang tinggi kadar gula.
Pilihlah makanan yang sesuai  dan amalkan makan sayuran hijau, buah-buahan segar dan ikan. Ayam kampung yang tidak diberi makanan pelet (makanan ayam daging) boleh dimakan.

Jus Delima Bio Emas Minuman Botani Campuran Boleh Diambil Pesakit Buah Pinggang
Jus Delima Bio Emas ialah formulasi buah-buahan dan herba serta madu lebah yang bagus untuk kesihatan buah pinggang. Formulasi Jus Delima Bio Emas dan khasiat setiap satunya adalah seperti berikut:
Buah Delima mengandungi polifenol, flavonoid dan bahan fitokimia serta unsur nutrisi seperti riboflavin, tiamin, niasin dan pelbagai lagi.
Pati Jus Delima Bio Emas 750ml
Jus Delima Bio Emas 750ml
Kajian telah menunjukkan bahawa penduduk di negara yang menggunakan minyak zaitun berbanding minyak jenis lain cenderung untuk mempunyai kadar yang lebih rendah menghidap kanser dan penyakit jantung. Ini dipercayai disebabkan oleh banyak komponen baik minyak zaitun iaitu asid oleik, sejenis asid lemak anti-radang yang melindungi terhadap pengoksidaan, polyphenols dan sebatian antioksida yang mencegah keradangan dan pengoksidaan.
Warna merah anggur berasal daripada beberapa jenis flavonoids yang baik untuk jantung kerana ia menghalang pengoksidaan dan mengurangkan peluang pembekuan darah. Flavonoid dalam anggur ialah resveratrol yang boleh meningkatkan oksida nitric. Ia boleh merehatkan otot dalam saluran darah untuk pengaliranan yang lebih baik. Flavonoid juga membantu melindungi anda daripada kanser dan mencegah keradangan.
Pakar perubatan berpengalaman, Prof Madya Dr Syed Zainal Husin Wafa, mengakui biji aprikot kaya dengan vitamin B17. Vitamin B17 adalah agen kemoterapi semula jadi.
Kurma memiliki kandungan nutrisi yang banyak misalnya thiamin, niasin, folat, riboflavin sehingga tidak heran jika buah ini memiliki banyak manfaat.
Al Manna atau gam arab inilah sebenarnya yang amat mujarab untuk mengatasi masaalah buah pinggang.
Anda tidak perlu pergi ke pasar raya untuk mendapatkan bahan makanan terbaik untuk buah pinggang seperti senarai diatas (kecuali madu lebah) kerana ianya tidak dijual di pasaraya atau mana-mana kedai runcit. 
Bagaimana pun untuk kepentingan anda menjaga buah pinggang, kami sediakan semua bahan-bahan yang sangat berkesan iaitu delima, anggur, kurma, zaitun, aprikot, al manna dan madu dalam satu formulasi cecair pekat sedia diminum iaitu Jus Delima Bio Emas.
Labels: Makanan Yang Tidak Sesuai Untuk Pesakit Buah Pinggang

Thanks for reading Makanan Yang Tidak Sesuai Untuk Pesakit Buah Pinggang. Please share...!

Back To Top